پخش زنده
امروز: -
مدیر امور اراضی استان تهران از شناسایی بیش از ۲ هزار هکتار اراضی بایر در سطح استان در سال گذشته خبر داد که به جهت تعیین تکلیف به کمیسیون تشخیص اراضی بایر ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یدالله مظاهری گفت: در سال گذشته بیش از ۲ هزار هکتار اراضی بایر، جهت ارجاع به کمیسیون تشخیص اراضی بایر شناسایی شد.
وی افزود: پرونده دهها فقره زمین در ۱۶ شهرستان استان تهران، که در مجموع ۲ هزار و ۱۷ هکتار را شامل میشود، به دلیل عدم کشت در پنج سال اخیر، بایر تشخیص داده شده و به جهت تعیین تکلیف به کمیسیون تشخیص اراضی بایر استان ارسال شده است.
مظاهری گفت: در شناسایی اراضی بایر، شهرستان ورامین با ۲۶۶ هکتار شناسایی رتبه اول سال گذشته، شهرستان ری با ۲۶۵ هکتار و شهرستان دماوند با ۲۰۳ هکتار بیشترین میزان شناسایی را به خود اختصاص داده اند.
مدیر امور اراضی استان تهران ضمن تأکید بر اینکه کشاورزان اراضی مازاد خود را بلاکشت رها نکنند، افزود: به کشاورزان عزیز توصیه میشود اراضی کشاورزی مازاد خود را بلاکشت رها نکرده و در قالب اجاره یا کشت سالانه احیا کنند تا از بایر شدن اراضی جلوگیری شود.